گسترش شبکه داوری و میانجیگری در کرمان/توزیع ۲۳۰۰ صلح یار و ۲۷۶ شعبه حل اختلاف در استان
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حجتالاسلاموالمسلمین محمدامیر ابراهیمی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان در جمع خبرنگاران، از ماموریتهای جدید شورای حل اختلاف در راستای ترویج صلح، میانجیگری و داوری خبر داد.
وی با ابراز نگرانی از حجم بالای پروندههای ورودی به محاکم، اظهار کرد: وضعیت فعلی ورودی پروندهها با تراز جمهوری اسلامی همخوانی ندارد.
ابراهیمی علت این حجم از پروندهها را نبود فرهنگ گذشت و عدم ریشهیابی اختلافات در جامعه دانست و تأکید کرد: هدف اصلی، حل مبنایی اختلافات با بهرهگیری از ظرفیت ریشسفیدان و هیئتهای صلح مساجد و کلانتریها است.
معاون حل اختلاف کرمانمعاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با ارائه آماری از عملکرد این معاونت، بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۳۸ نیرو در ۲۷۶ شعبه شهری و روستایی استان در حال خدمترسانی هستند.
وی همچنین به نقش ۲۳۰۰ صلح یار افتخاری، بهویژه در مناطق جنوبی استان مانند جازموریان، کهنوج و منوجان اشاره کرد.
ابراهیمی گفت: علاوه بر این، ۹۳ داور حرفهای و ۹۶ میانجیگر نیز با هدف تحقق عدالت ترمیمی و کاهش هزینههای قضایی، فعالیت خود را آغاز کردهاند.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان در پایان، با تأکید بر ضرورت اولویت یافتن حقالناس و جبران خسارت در فرآیند عدالت ترمیمی، از رسانهها خواست تا با معرفی ظرفیتهای قانونی صلحیاری و داوری، مردم را در کاهش پروندههای قضایی یاری دهند.