ادعای دانمارک برای مشارکت در ماموریت بازگشایی تنگه هرمز
مقامات دانمارک از تصمیم این کشور برای مشارکت در مأموریت دریایی بینالمللی بازگشایی تنگه هرمز تحت رهبری فرانسه و بریتانیا خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، این مأموریت که به ادعای کشورهای غربی با هدف «تضمین آزادی کشتیرانی» در مناطقی از جمله تنگه هرمز و دریای سرخ اعلام شده است، شامل اعزام نیروهای نظامی، کارشناسان امنیت سایبری، پهپادها و تیمهای پشتیبانی از جمله مترجمان است.
حضور گسترده کشورهای اروپایی در مسیرهای استراتژیک کشتیرانی منطقه، نشاندهنده تلاش این کشورها برای تقویت حضور نظامی خود در آبهای بینالمللی و مداخلات در مسائل امنیتی منطقه است.